Wielu pracodawców regularnie organizuje swoim pracownikom, zleceniobiorcom, a nawet kontrahentom różnego rodzaju imprezy integracyjne. Są to np. spotkania z okazji świąt, w tym: „jajeczko” z okazji Wielkanocy. Podstawowym problemem firm organizujących takie imprezy jest to, czy wydatki poniesione w tym celu będzie można zaliczyć do kosztów podatkowych w podatkach dochodowych.
Z uwagi na różnorodność stanów faktycznych takich imprez, a także z uwagi na odmienne interpretacje organów podatkowych i sądów administracyjnych – odpowiedź na to pytanie czasem nie jest łatwa. Na co warto więc zwrócić uwagę?
Najważniejsze pytania dotyczące rozliczeń integracyjnych imprez firmowych:
Jakie wydatki organizacyjne można zaliczyć do kosztów podatkowych?
Z wydawanych interpretacji podatkowych wynika, że można zaliczyć do nich, m.in.: koszty wynajmu i wystroju sali; koszty zakupu usług gastronomicznych i napojów oraz obsługi kelnerskiej; koszty obsługi konferansjerskiej i pracy DJa; koszty noclegów pracowników i zaproszonych gości, koszty transportu.
Czy wydatki na alkohol mogą zostać zaliczone do kosztów podatkowych?
Nie. W jednej z interpretacji Dyrektor KIS wykluczył możliwość zaliczenia do kosztów podatkowych wydatków na alkohol podawany w trakcie imprezy integracyjnej.
W jaki sposób pracodawca powinien udokumentować poniesione wydatki na organizację imprezy?
Zachowując umowy, faktury, rachunki, potwierdzenia zapłaty itp. Ponadto, na wypadek ewentualnej kontroli podatkowej, warto zadbać o dowody potwierdzające integracyjny charakter imprezy. Może to być np. film, zdjęcia czy harmonogram tego spotkania.
Podoba Ci się podcast?