DGPtalk: Z pierwszej strony

Dla „Niebieskiej Linii” rok 2020 był bardzo trudny. Mieliśmy największą liczbę zgłoszeń od 25 lat. Teraz trudność polegała na tym, że wiele służb nie działało w tym czasie – mówi Renata Durda. W rozmowie z Agnieszką Gorczycą (Infor.pl) zauważa, że najczęściej osoby miały trudności we wzywaniu policji na interwencję czy w kontakcie z ośrodkami pomocy społecznej i grupami roboczymi w procedurze „Niebieska karta”. Ale trudna sytuacja dotyczyła także dzieci. Jak podkreśla Durda, dzieci źle znoszą pandemię. Dla nich jest to ekstremalnie nienormalna sytuacja. Renata Durda - kierowniczka Pogotowia dla Ofiar Przemocy w Rodzinie "Niebieska Linia" przy Instytucie Psychologii Zdrowia PTP. Certyfikowana superwizorka i specjalistka ds. przeciwdziałania przemocy w rodzinie, redaktorka naczelna dwumiesięcznika "Niebieska Linia", autorka wielu publikacji z zakresu tworzenia interdyscyplinarnych rozwiązań na rzecz zapobiegania zjawisku przemocy w rodzinie.