Currently set to Index
Currently set to Follow

Wdrożenie PPK w średniej i małej firmie wymaga m.in. dostosowania systemu kadrowo-płacowego oraz jest ściśle powiązane ze współpracą przedsiębiorstwa i instytucji finansowej. Czym się kierować przy aktualizowaniu systemu ERP na potrzeby PPK, na co zwrócić uwagę wybierając instytucję finansową, jak zautomatyzować proces przekazywania danych do instytucji finansowej? Odpowiedzi na te pytania udziela w podcaście Małgorzata Madej, Dyrektor ds. Procesów i Obsługi Klienta PPK, Nationale-Nederlanden PTE w rozmowie z Lidią Raś, dziennikarką Dziennika Gazety Prawnej.

Małgorzata Madej dołączyła do Nationale-Nederlanden PTE S.A. w 2014 roku i do czasu zaangażowania w obszar PPK pracowała w ubezpieczeniach grupowych. W ramach swoich obowiązków zarządza obecnie zespołami projektowymi i obsługowymi w zakresie PPK. Poprzednio pracowała w firmie konsultingowej oraz w Banku Zachodnim WBK (obecnie Santander Bank Polska), gdzie odpowiadała m.in. za tworzenie nowych produktów bankowości transakcyjnej dla Klientów korporacyjnych oraz zarządzanie procesami bezpieczeństwa informacji. Jest absolwentką Wydziału Dziennikarstwa i Informacji Naukowej na Uniwersytecie Warszawskim.

Najważniejsze pytania dotyczące PPK:

Kto zawiera umowę o zarządzanie PPK?

Pracodawca z instytucją finansową.

Kto zawiera umowę o prowadzenie PPK?

Pracodawca z instytucją finansową, ale w imieniu i na rzecz pracowników.

Jakie zadania powinny spełniać systemy kadrowo-płacowe (ERP) w kontekście PPK?

Oprogramowanie powinno m.in. poprawnie naliczać wpłaty na PPK w odniesieniu do innych składników płacowych oraz podatku.

Podoba Ci się podcast?   

Dziennikarka Dziennika Gazety Prawnej, zajmuje się tematyką PPK, umów handlowych i ekologii.

INFOR PL S.A. © 2019