Currently set to Index
Currently set to Follow

Wdrożenie PPK w średniej i małej firmie wiąże się z wieloma kwestiami praktycznymi, wpływającymi na jej funkcjonowanie. Jak przygotować firmę do PPK? Jak wybrać instytucję finansową i jakie kryteria warto wziąć pod uwagę? Jak zadbać o automatyzację procesów przekazywania do niej danych i jakich terminów należy dotrzymać? Poszczególne etapy tego procesu tłumaczy w podcaście Grzegorz Łętocha, Członek Zarządu oraz Dyrektor ds. Ryzyka Inwestycyjnego i Finansów w Nationale-Nederlanden PTE S.A. w rozmowie z Lidią Raś, dziennikarką Dziennika Gazety Prawnej.

Grzegorz Łętocha posiada tytuł doktora nauk ekonomicznych oraz licencjonowanego doradcy inwestycyjnego. Zanim związał swoja ścieżkę zawodową z Nationale-Nederlanden PTE S.A. wcześniej pracował w BPH TFI, gdzie kierował departamentem zarządzania projektami, a od października 2009 r. zajmował stanowisko dyrektora departamentu zarządzania aktywami. W latach 2004 – 2007 r. pracował w PZU TFI, gdzie odpowiadał za ofertę produktową i proces uruchamiania funduszy inwestycyjnych.

Najważniejsze pytania dotyczące PPK:

Czym są PPK?

Pracownicze Plany Kapitałowe to prywatny i dobrowolny system długoterminowego oszczędzania, funkcjonujący na polskim rynku od lipca 2019 r.

Kogo obejmuje II fala wprowadzenia PPK?

Firmy zatrudniające od 50 do 249 pracowników (według stanu na 30 czerwca 2019 r.).

Kto wpłaca na PPK?

Oszczędności tworzone są wspólnie przez: pracowników, pracodawców oraz państwo.

 

Podoba Ci się podcast?   

Dziennikarka Dziennika Gazety Prawnej, zajmuje się tematyką PPK, umów handlowych i ekologii.

INFOR PL S.A. © 2019